ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА БУДУЋЕ ЂАКЕ ПРВАКЕ
Препоруке за родитеље/старатеље будућих првака
Драги родитељи/старатељи,
Дошло је време да и Ваше дете крене у први разред. Верујемо да Вам је период одрастања вашег детета до сада брзо прошао, да сте пружили детету довољно љубави и пажње и да је оно сада спремно за обавезе које га очекују у првом разреду. С обзиром на то да су деца била укључена у предшколски систем образовања и васпитања, активности и обавезе које следе не би требало да изазивају посебну узнемиреност.
Како би се проценило у којој мери је дете спремно за полазак у школу, психолог/педагог врши тестирање при којем се испитује емотивна, социјална и интелектуална зрелост детета:
-Емотивна зрелост подразумева колико је дете самостално, односно, колико је спремно да буде одвојено од породице како би похађало наставу.
-Социјална зрелост подразумева у којој мери је дете спремно да ступа у контакт са непознатим људима и да са њима проводи одређено време.
-Интелектуална зрелост подразумева у којој мери је дете спремно да стекне нова знања и на који начин.
Процедура тестирања:
-Потребно је да родитељ/старатељ доведе дете на тестирање, у унапред договорено време.
-Психолог/педагог се упознаје са дететом, након чега следи тестирање.
-За то време, родитељ/старатељ попуњава упитник у другој просторији.
-Након тестирања дете црта своју породицу а психолог/педагог обавља разговор са родитељем/старатељем и обавештава га како се дете понашало за време тестирања и како је само тестирање прошло.
Важно је истаћи да ово није тест интелигенције и да не постоје одговори којима родитељи/старатељи треба унапред да науче децу како би оставила што бољи утисак. Такође је важно напоменути да дете не треба да зна да чита и пише како би радило тест. Није потребна посебна припрема детета за тестирање. Важно је разговарати са дететом, објаснити му шта га очекује и пружити му подршку ради стицања сигурности.
Препорука је, уколико дете покаже интересовање за читање и писање, као и друге креативне и стваралчке активности, да га родитељи/старатељи усмере и подрже у развијању наведених способности.
Педагошко-психолошка служба школе ОШ „Доситеј Обрадовић“ Опово
ОБАВЕШТЕЊЕ ЗА РОДИТЕЉЕ БУДУЋИХ ЂАКА ПРВАКА, СА ТЕРМИНИМА ТЕСТИРАЊА ПО ШКОЛАМА
Настава на даљину у нашој школи - примери добре праксе
ХЕМИЈА
Ученици седмог и осмог разреда, због немогућности извођења експеримената у школи, у сарадњи са натавницом хемије Маријаном Легетић, експерименте изводе код куће. Након извођења и снимања експерименти се објављују на viber групи и google учионици како би остали ученици могли да их виде. Експерименти прате наставу, тако да, поред забавног карактера, помажу у лакшем разумевању градива. До сада је снимљено више од двадесет експеримената. Приказаћемо вам само неке од њих.
Јована Петров VIII5 - гумено јаје (реакција сирћетне киселине и калцијум карбоната)
Милана Недић VII4 – хемијске реакције (како направити љигавац код куће)
Тања Вељановски VII1- хемијске реације (балон напуњен CO2)
Теодора Васић VII3- раствори (дуга у чаши)
Душан Стајић VII5- раствори и растворљивост(цедевита и вода)
ЗА УЧЕНИКЕ ОСМОГ РАЗРЕДА
СВИМ УЧЕНИЦИМА ОСМОГ РАЗРЕДА ЖЕЛИМ УСПЕШАН РАД
У ИЗРАДИ ПРОБНОГ ЗАВРШНОГ ИСПИТА.
Поздрав, Милица Цуца, директорка
ПРЕПОРУКЕ ЗА ПРОБНИ ЗАВРШНИ ИСПИТ
Драги осмаци,
Сигурно знате да ће се 22, 23. и 24. априла одржати пробни Завршни испит из српског језика, математике и комбинованог теста. То вам је јединствена прилика да проверите своје знање, да добијете увид у то које сте области добро савладали, а на чему би требало још да радите.
Због новонастале ситуације и ванредног стања, тестове ћете радити on-line, према упутствима које сте добили од ваших одељењских старешина.
Ови тестови се НЕ ОЦЕЊУЈУ, па се стога потрудите и радите самостално, без ичије помоћи. Ако вам буде неко помагао или будете преписивали, нећете знати колико је ваше знање. Уосталом, на правом Завршном испиту, бићете препуштени сами себи, нико неће моћи да вам помогне. Зато, схватите ово озбиљно, одговорно и као прилику коју не би требало да пропустите.
Савети за рад:
- Пре него што почнете са радом, добро се одморите, наспавајте, доручкујте.
- Са места на коме радите склоните све што може да вам одвуче пажњу (мобилни телефон, књиге...).
- Пажљиво прочитајте сваки задатак, имате довољно времена за рад.
- Прво радите задатке које знате, немојте се превише задржавати на задацима које не знате.
- На крају, још једном проверите да ли сте одговорили на све задатке.
СРЕЋНО
Педагошко-психолошка служба